Cand viata in patru ramane un vis !

In prima mea postare, am promis ca intr-o zi, voi scrie si povestea lui David. Acum ca suntem in luna Mai si se apropie a saptea zi de nastere a lui Lucas si David cred ca este un moment potrivit sa impartasesc si aceasta experienta. Fa-te confortabil pentru ca aceatsa este cea mai lunga postare de pana acum.

Eu aveam 22 si Edu 25 de ani, eram fericiti, casatoriti de 3 ani si foarte bucurosi cand am aflat ca sunt insarcinata. Ne doream de mult timp un copil insa gandind din perspectiva omeneasca, am zis ca mai asteptam ca eu sa termin facultatea. Ne-am rugat si l-am intrebat pe Dumnezeu cand va fi momentul potrivit ? Cand o sa avem un copil ? Intr-o zi dupa ce m-am rugat, m-am pus sa citesc in biblie. Am citit in 2 imparati capitolul 4 , incepand cu versetul 8 pana la sfarsit. Cand am ajuns la versetul 16, Dumnezeu mi-a vorbit foarte clar : „La anul, pe vremea aceasta, vei ţine în braţe un fiu ” . Vei tine in brate un fiu…aceasta propozitie mi-a atins inima ! Dumnezeu mi-a vorbit atat de clar in acel moment. Multi dintr-e voi poate nu o sa credeti sau poate nu va puteti imagina asa ceva , dar in adancul sufletului am simtit . E un sentiment pe care nu il poti descrie, pur si simplu sti ! Mi-am notat data langa acest verset, era 30 August. Timpul a trecut si in Octombrie am aflat ca sunt insarcinata. Nu a fost planuit ! Ne-am dorit foarte mult insa cum am zis, prioritar pentru noi a fost sa imi termin facultatea, eram deja ultimul an.

Cand am facut testul si am vazut 2 linii , am stiu instant ca va fi baiat din ceea ce am citit si pentru ca demult discutasem cu edu ca atunci cand vom avea un baiat ii vom pune numele Lucas, aveam deja si nume la el.

Am mers la prima consultatie si ecograf si am fost foarte surprinsi cand doctorita ne- a zis ca sunt 2 ! Doi bebelusi, fiecare in sacul amniotic propriu. Am fost socati, pentru ca nu ne asteptam. Mi-am amintit ce am citit in biblie ca o sa tin un baiat in brate. Cum pot fi doi ? Am fost foarte foarte fericiti, dar in acelasi timp ma tot gandeam la ce am citit. Saptamanile treceau, sarcina a decurs fara probleme si am inceput sa ma gandesc ca poate nu trebuie sa iau exact cuvant cu cuvant cum scrie. Poate Domnul sa referit doar la faptul ca sunt baieti si ca ii voi tine in brate pana la anul ? Cum trecea timpul si avansam in sarcina am inceput sa ma gandesc tot mi putin la ce am citit. Doi bebelusi minunati cresteau in mine, unul era tot timpul mai mare decat celalalt si stiam exact care va fi Lucas si care David.

IMG_6914 (1)

Intr-o zi o prietena m-a intrbat daca o cunosc pe Bogdana, Bogdana avea si ea gemeni si tocmai nascuse, prematur la 29 de saptamani. Nu o cunosteam, dar pentru ca am fost curioasa, am cautat-o pe Facebook. M-am simtit atrasa de ea si de povestea ei de la inceput. Avea o poza cu ambii copii pe piept, asa micuti si fragili, dar asa de dragalsi ! M-am simtit apropiata de ea din start, inainte sa stiu ca in viitor ne vor lega mai multe.

Acum cand privesc inapoi, pot sa vad clar cum Dumnezeu m-a ghidat pe tot parcursul. M-a indrumat inspre Bogdana, sa aud povestea ei, m-a indrumat sa ma documentez despre prematuri. Cred ca am citit toate paginile care existau la momentul acela despre ce inseamna sa ai un copil prematur. Bobi, mersi ca ai fost si esti prietena mea 🙂

Este uimitor cum Dumnezeu aduce oameni impreuna si cum pune anumiti oameni la momentul potrivit in viata ta. Bogdana si cu mine, avem chhiar si aceeasi zi de nastere , va vine sa credeti ?

La 32 de saptamani mi s-a fisurat apa la Lucas si am fugit la spital ! Imi amintesc cum imi era frica si aveam emotii de procesul nasterii in sine, dar nu eram deloc speriata si nu imi era frica pentru faptul ca erau prematuri. Am fost atat de familiarizata cu ce inseamna sa ai un copil prematur si am fost doar fericita, ca in sfarsit ajungem sa ne vedem copilasii. Stiam ca va urma sa stau o vreme cu ei in spital pana ce cresc si am sperat ca nu o sa avem nici o complicatie.

Doctorita a hotarat sa faca cezariana, deoarece a zis ca e mai sigur pentru copii, cum sunt asa micuti. Nu stiu ce s-a intamplat in timpul cezarienei pentru ca in momentul cand l-au scos pe Lucas am lesinat si m-am trezit doar a doua zi.

Lucas s-a nascut cu 1.650 g si 41 cm si David cu 2.100 g si 43 cm. In prima zi David a respirat singur insa se vedea cum ii pulseaza pieptul foarte tare. In acea noapte, a facut stop cardio respirator. L-au mutat la terapie intensiva si ne-au zis ca a inspirat lichid amniotic pe care nu il poate elimina singur. I-au dat antibiotice insa starea lui se agrava pe zi ce trece si a facut in fiecare zi timp de 5 zile cat a trait, stop cardiorespirator. Tin minte ca doctorii ziceau ca si daca isi revine, va ramanea cu handicap din cauza lipsei de oxigen la creier. Multe biserici s-au rugat pentru el si pentru noi si am sperat pana in ultima clipa ca Dumnezeu il va vindeca. Nu am vrut sa accept si nu am vrut sa cred ceea ce am citit, am vrut ca el sa traiasca. Dar dumnezeu a avut alte planuri.

David in poza din stanga, Lucas in poza din dreapta.

lucas&david

Numele “David” inseamna – cel iubit de Dumnezeu. Cum ne-a indrumat Dumnnezeu chiar si cu alesul numelor. L-a iubit pe David asa mult incat a hotarat sa il i-a la El.

“Lucas ” – inseamna nascut in lumina. Lucas a fost si e o lumina. In durerea si intristarea noastra, el aumplut inimile noastre cu lumina,

Aceasta experienta a fost foarte dureroasa pentru noi si pentru intreaga familie ! Nu pot vorbi de ceilalti insa pentru mine a durat multa vreme pana durerea a disparut, pana Dumnezeu a reusit sa vindece complet inima mea. Si cu toate acestea, cum as putea fi suparata pe Dumnezeu ? El m-a indrumat tot drumul si mi-a zis din start ce se va intampla. Mi-a zis ca voi tine numi un baiat in brate ( pe David nu am avut voie sa il tin niciodata ), El a trimis-o in viata mea pe Bobi si prin ea m-a determinat sa ma informez despre tot ceea ce inseamna sa ai un copil prematur si ne-a indrumat chiar si cu ce nume sa le punem.

Lucas si Abel stiu despre David. Pentru noi a fost si este foarte important ca ei sa stie ca au un frate in cer si ca intr-o zi ne vom reintalni. Lucas de fiecare data cand zicem ca avem 3 copii, ne corecteaza ca avem 4.

Gandul cum ar fi fost daca ar fi fost si David aici ramane, insa durerea a disparut si stim ca este intr-un loc mult mai bun, un loc unde sta in fata tronului lui Dumnezeu si il lauda zi si noapte, un loc unde foame, sete, moarte ,doliu, plans si durere nu exista. David a aduc cerul mai aporape de inima noastra si intr-o zi ne vom bucura de revedere.

28

Pentru mai multe poze si update-uri urmati-ne pe instagram @michaelabertalan

Leave a Reply

